طرح گردشگری آشوراده دور از جنجال‌های رسانه‌ای اجرا می‌شود
نوشته شده توسط : dellaram

طرح گردشگری آشوراده دور از جنجال‌های رسانه‌ای اجرا می‌شود

 طرح گردشگری آشوراده دور از جنجال‌های رسانه‌ای اجرا می‌شود

طرح گردشگری جزیره آشوراده به دور از جنجال‌های رسانه‌ای با رعایت قوانین و ملاحظات زیست محیطی اجرا می‌شود.
به گزارش میراث آریا(chtn) مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور در دانشکده خبر از گالری عکس دانش آموختگان این دانشکده بازدید کرد.
معاون رئیس‌جمهور همچنین در جمع خبرنگاران و دانشجویان رشته روزنامه‌نگاری این دانشکده حاضر شد و به سوالات مطرح شده پاسخ داد.
سلطانی‌فر در جمع خبرنگاران و دانش‌آموختگان دانشکده خبر با ابراز علاقه‌مندی نسبت به استفاده از پیشنهادات و نظرات فعالان عرصه خبر و رسانه در حوزه فعالیت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: این سازمان در هر دو عرصه توسعه فرهنگی و توسعه اقتصادی، مسئولیت، وظیفه و برنامه دارد.
وی با بیان اینکه برای گسترش تعامل فرهنگی با سایر کشورها، باید از ظرفیت‌های سازمان میراث فرهنگی استفاده کرد، یادآور شد: ورود گردشگران خارجی با افزایش چشمگیری همراه بوده است و بسیاری از گردشگران کشورهای غربی، کانادا، استرالیا و آمریکا با یک ذهنیت منفی غلط وارد کشورمان می‌شوند، اما این گردشگران زمانی که به کشورهایشان باز می‌گردند و با رسانه‌ها مصاحبه می‌کنند از آرامش، امنیت، مهمان‌نوازی، سطح فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی ایران صحبت می‌کنند.
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ذهنیت گردشگران با ورود به ایران، تغییر می‌کند، اضافه کرد: گردشگری یکی از قوی‌ترین ابزارهای انتقال ارزش‌های فرهنگی، اسلامی و ایرانی ما است.
سلطانی‌فر همچنین به تاثیرات مثبت اقتصادی ورود گردشگران خارجی به کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هر گردشگر میانگین بین 1300 تا 1500 دلار هزینه می‌کند و این روند موجب رونق تولید و فروش حوزه صنایع‌دستی شده است.
وی تصریح کرد: ما در هر سه حوزه سازمان میراث‌فرهنگی به دنبال ابزارها و روش‌های مختلف امکان رسانه‌ای هستیم تا از این طریق توسعه گردشگری را در کشور سرعت ببخشیم.
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه پیشنهادات مختلفی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای تاسیس شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی به سازمان صدا و سیما ارائه شده است، افزود: استفاده از شبکه‌های داخلی، خارجی، فضای مجازی، روزنامه‌ها و سایت‌های جدید توسط افراد مختلف به سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد شده است، اما این سوال اساسی مطرح است که کدامیک از این روش‌ها برای رشد گردشگری داخلی و به ویژه گردشگری خارجی مفید و موثر است.
سلطانی‌فر ادامه داد: گردشگری یک گنج ناشناخته است، امروز اگر چه رشد گردشگری شتاب گرفته است اما کشور ما با ظرفیت‌های بی‌نظیری که دارد باید در سطحی بسیار بالاتر از جایگاهی که دارد قرار گیرد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: آنچه در سند چشم‌انداز 20 ساله کشور آمده یعنی پیش‌بینی ورود 20 میلیون گردشگر با درآمدی بین 25 تا 30 میلیارد دلار در سال 1404، بسیار درست است چراکه این پیش‌بینی با توجه به داشته‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و زیارتی کشورمان صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها و توسعه گردشگری نیازمند هم‌افزایی و همکاری 27 دستگاه اجرایی است، این دستگاه‌ها باید همگرایی داشته باشند تا روند رو به رشد گردشگری متوقف نشود، دیدگاه دولت و رئیس‌جمهور نسبت به گردشگری بسیار مثبت است و در کمتر سخنرانی رئیس‌جمهور در داخل و خارج از کشور دیده شده که ایشان از گردشگری صحبت نکنند.
سلطانی‌فر همچنین با اعلام این خبر که بین اعضای دولت برای استفاده از ظرفیت‌ها و توسعه گردشگری همگرایی وجود دارد، اضافه کرد: مسئولین امنیتی، سیاسی و اطلاعاتی کشور در رابطه با تامین امنیت گردشگران همکاری بسیار خوبی با سازمان میراث‌فرهنگی دارند و برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی چند ماه پیش وزیر اطلاعات کشور در نشستی صمیمانه با فعالان بخش خصوصی عرصه گردشگری به بحث و تبادل نظر پرداختند.
معاون رئیس‌جمهور همچنین به تصویب دستورالعمل ویژه تامین امنیت گردشگران خارجی طی هفته‌های گذشته اشاره کرد و گفت: امنیت گردشگران موضوع بسیار با اهمیتی است که باید به آن توجه کرد، ورود دو قطار گردشگری به ایران که در شهرهای کشورمان سفر کردند، نشانه‌ای از وجود آرامش و امنیت در ایران است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه تمامی این گردشگران متمول از سفر خود به ایران رضایت کامل داشتند، یادآور شد: تقاضای سفر به ایران در سال جاری میلادی افزایش چشمگیری خواهد داشت.
وی در ادامه به سوالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف پاسخ داد.
سلطانی‌فر در پاسخ به پیشنهاد یکی از دانشجویان دانشکده خبر مبنی بر استفاده بیشتر از نظرات متخصصان و فعالان رسانه‌ای، گفت: اعضای هیات دولت و مسئولان اجرایی کشور بنا بر وظایف و مسئولیت‌هایی که دارند و باید در جلسات مختلفی حضور داشته باشند، برای اطلاع از آنچه در رسانه‌ها می‌گذرد باید راهکار ویژه‌ای را در پیش بگیرند و من از پیشنهادات فعالان این عرصه در رابطه با این موضوع استقبال می‌کنم.
معاون رئیس‌جمهور همچنین با وارد دانستن انتقاد یکی از عکاسان در رابطه با محدودیت‌های عکسبرداری از اماکن تاریخی، افزود: به جز در برخی موارد که عکسبرداری، به اشیاء تاریخی آسیب می‌زند، باید امکان تصویربرداری از اماکن تاریخی با رعایت ملاحظات بدون مانع فراهم شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی در ادامه به سوال خبرنگاری در مورد واگذاری هتل‌های شرکت توسعه گردشگری به بخش خصوصی پاسخ داد و افزود: 75 درصد مجموعه هتل‌های لاله که متعلق به شرکت توسعه گردشگری است، سال 91 در قالب طرح خصوصی سازی عرضه می‌شود، یک نفر با پرداخت مبلغ محدودی در این رقابت برنده می‌شود تا اینکه دولت عوض شد و پس از بررسی‌هایی که صورت گرفت مشخص شد ارزیابی‌ها در رابطه با این واگذاری دقیق نبوده است.
معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی ادعاهایی در این رابطه مطرح کرده است، اضافه کرد: هیات داوری متشکل از نمایندگانی از چند وزارتخانه و سازمان خصوصی سازی در حال بررسی این پرونده هستند، ما معتقدیم ارزیابی‌ها درست نبوده و حق دولت در این زمینه باید استیفا شود.
سلطانی‌فر اضافه کرد: امیدواریم هیات داوری به نفع سازمان میراث فرهنگی رای بدهد.
در ادامه این نشست سلطانی‌فر به پرسش یک خبرنگار در رابطه با آشوراده پاسخ داد و گفت: آشوراده براساس تصمیم دولت و با رعایت همه مقررات قانونی و ملاحظات زیست محیطی و بنا بر تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان میراث فرهنگی و سازمان حفاظت محیط زیست به امضاء رسیده است با روند توسعه گردشگری کشور همراه می‌شود.
سلطانی‌فر تصریح کرد: در این رابطه جنجال‌سازی رسانه‌ای آغاز شد که ما بنا نداریم وارد این جنجال شویم، چراکه برخی افرادی که بانی این جنجال‌ها هستند در واگذاری‌های سالهای گذشته نقش داشته‌اند، این در حالی است که در رابطه با آَشوراده هنوز هیچ واگذاری صورت نگرفته است.
معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: آشوراده در قالب یک طرح طبیعت‌گردی با رعایت ملاحظات زیست محیطی به قطب گردشگری تبدیل می‌شود و در 10 درصد از مساحت جزیره، تاسیسات گردشگری که با محیط زیست این منطقه همخوانی دارد، ایجاد می‌شود.
وی گفت: در چند دهه گذشته این منطقه تبدیل به یک بیابان شده است و امیدواریم با تصمیم درست دولت در این رابطه و تکمیل مطالعات، طرح گردشگری جزیره آشوراده اجرایی شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: تمام تاسیسات گردشگری با حفظ ملاحظات قانونی زیست محیطی  ایجاد می‌شود.
یادآور می‌شود دانشکده خبر با 6 شعبه در کشور، 6 هزار دانشجو در 15 رشته مرتبط با روزنامه‌نگاری و خبرنگاری را تحت پوشش دارد، از این تعداد هزار و 100 دانشجو در اهواز، هزار و 100 دانشجو در تهران، 450 دانشجو در مشهد، هزار و 50 دانشجو در شیراز، 900 دانشجو در اردبیل و 400 دانشجو در یزد مشغول به تحصیل هستند.
دانشکده خبر از سال 76 پذیرای اولین گروه دانشجویان شد.




:: برچسب‌ها: طرح گردشگری آشوراده دور از جنجال‌های رسانه‌ای اجرا می‌شود ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: